صفحه نخست اخبار ارتباط با صنعت
پژوهش
اشخاص
رویدادها
تعاملات بین المللی
آزمایشگاه ها
تماس با ما

برپایی هفتمین کنفرانس بين المللي رباتيک و مکاترونيک در آبان‌ماه

برپایی هفتمین کنفرانس بين المللي رباتيک و مکاترونيک در آبان‌ماه
دانشگاه صنعتی شریف هفتمین کنفرانس بين المللي رباتيک و مکاترونيک را با همکاری انجمن رباتيک ايران در آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی؛ هفتمین کنفرانس بين المللي رباتيک و مکاترونيک با هدف ايجاد فضايي علمي و با حضور انجمن‌هاي مرتبط جهت تبادل نظر ميان محققين و صاحبان صنايع مربوطه و ايجاد ارتباط مستقيم ميان آنها، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
دکتر حسین نجات عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس بين المللي رباتيک و مکاترونيک با اعلام خبر برگزاری این رویداد گفت: با توجه به رشد روز افزون تکنولوژي در جوامع بين الملل، نياز به پيشرفت در حوزه رباتيک و مکاترونيک جهت همگام شدن با کشورهاي در حال رشد امري ضروري است. از آنجا که ايران از جمله کشورهاي در حال توسعه در حوزه رباتيک و مکاترونيک مي‌باشد، اين رويداد نقطه عطفي براي مهندسين و متخصصين از سازمان‌هاي آکادميک و صنعتي جهت تکامل يک رويکرد جمعي در راستاي دستيابي به نيازهاي امروزي و آينده صنعت رباتيک محسوب مي‌شود.
وی افزود: در اين کنفرانس علاوه بر ارائه مقالات علمي، در جهت تشویق دانشجویان و صنعتگران و همچنین کمک به گسترش زمینه‌های کاربردی رباتیک و مکاترونیک یک نمایشگاه و مسابقه خلاقیت به موازات کنفرانس برگزار خواهد شد. همچنين نشست‌هايي در جهت استفاده از ظرفيتها و پتانسيل شرکت‌هاي خصوصي جهت توسعه صنعت رباتيک مورد بحث و ارزيابي قرار خواهد گرفت.
دکتر نجات در ادامه به محورهای این رویداد سه روزه اشاره کرد و گفت: ربات‌هاي پرنده و زيرآبي، ربات‌هاي بيولوژيکي، رباتيک شناختي، ربات‌هاي همکار، ربات‌هاي موازي، ربات‌هاي کابلي، سيستم‌هاي کنترل، ربات‌هاي انسان‌نما، سيستم‌هاي هوشمند و رباتيک، پايداري ربات‌ها، سيستم‌هاي مکاترونيکي، شناسايي و مدل‌سازي، طراحي حرکت و يادگيري، مکاترونيک نوري، ربات‌هاي احتمالاتي، ربات‌هاي تغير شکل پذير، رباتيک در توانبخشي، کنترل در رباتيک، ربات‌هاي خدمات رسان، رباتيک از دور، رباتيک در پزشکي، بينايي و رباتيک، ربات‌هاي سيار، ربات‌هاي ميکرو و نانو و زمينه‌هاي پيشرفته در رباتيک و مکاترونيک هوشمند از جمله محورهای اصلی این رویداد بین المللی است.
هفتمین کنفرانس بين المللي رباتيک و مکاترونيک (کنفرانس بین المللی ایکرام) طی روزهای 28 تا 30 آبان‌ماه 1398 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس icrom.ir مراجعه نمایند.

اخبار مرتبط

28 آبان 1400
دانشکده

دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف

دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف

ادامه مطلب