صفحه نخست اخبار ارتباط با صنعت
پژوهش
اشخاص
رویدادها
تعاملات بین المللی
آزمایشگاه ها
تماس با ما

دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف

دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف از سال 1344 همزمان با تاسیس این دانشگاه پیشرو کشور فعالیت خود را آغاز نمود. در طی بیش از 40 سال تلاش مستمر، این دانشکده توانسته است با جذب هدفمند اعضای هیات علمی كارآمد و دانشجويان مستعد و نيز با فراهم سازی زیر ساخت ها و امکانات مناسب آموزشی و پژوهشی به جایگاهی درخور در سطح کشور و منطقه دست یابد.
هم اکنون دانشـکده مهنـدسی مکـانیک با دارا بودن حـدود 46 نفر اعضـای هـیات علمی تمـام وقت در زمـینه های تخصـصی گسـترده اي شامل طـراحی کاربردی، تبديل انرژي، فرآيند هاي ساخت، بیومکانیک، مهندسی دریا و مكاترونيك در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو تربیت می کند.
آزمایشگاه های متعـدد دانشکده شامل آزمایشگاه های آموزشی و تخصصی مکانیک سیالات، ترمودینامیک، انتقال حرارت، مقاومت مصالح، فرآینــدهای ساخت، اندازه گیری دقیق، کنترل، ارتعاشات، دینامیک ماشین، بیومکانیک، روباتیک، و مهندسی دریا در كنار طيف وسيعي از آزمایشگاه های پژوهشی که تحت نظر اعضاء هیات علمی اداره می گردند و نيز کارگاه ماشـینكاري و نمونه سازي و سایت کامـپیوتر، امکان آمـوزش علمی دانشجویان و نیز اجرای پژوهش های تجربی و کاربردی را در بالاتـرین سطـوح علـمی فراهـم می کنند. ویژگی های برجسته دانشکده مهندسی مکانیک سبب شده است که از سـال 1379 در دو حـوزه” تبديل انرژي” و “ طراحي، رباتيك و اتوماسيون” و از سال 1388 در حوزه مهندسي دريـا توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان قطب علمی کشور شناخته شود.
دانشکده مهندسی مکانیک افتخـار دارد که تاکـنون بیش از 6600 نفر مهـندس و محقق برجسته در سطـوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پرورش داده است که سرافـرازانه در مـراکز صـنعتی و دانشـگاهی داخل و خارج کشور به فـعالیت اشـتغال دارند. هم اكـنون تعداد قابل توجهي از اساتيد مجرب دانشـكده هاي مهندسي مكانيك كشور حداقل يك مدرك خود را از اين دانشكده دريافت نمـوده اند.

اخبار مرتبط

28 آبان 1400
پژوهشی

انتخاب دو پایان نامه از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف به عنوان پایان نامه های برتر

انتخاب دو پایان نامه از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف به عنوان پایان نامه های برتر

ادامه مطلب